Verhalen verbinden mensen en organisaties

Ons verhaal

“En als we nu eens voor onszelf beginnen?” Zo begon het gesprek tussen mij en Anneleen, aan de vooravond van de oprichting van thewritething. Na een jarenlange carrière in de communicatiewereld was de tijd rijp voor een eigen schrijfbedrijf. 

Wat we zelf doen, doen we beter? Dat zat er zeker voor iets tussen. Maar ook omdat we net iets te vaak hadden gezien hoe communicatie de mist kan ingaan.

Boodschappen werken pas als het publiek erin gelooft. Dus vat je de taal van de doelgroep. Dit veronderstelt dat je weet waarover je spreekt, met wie je spreekt en wat hen beweegt. Logisch? Inderdaad. Toch wordt deze stap vaak over het hoofd gezien. Omdat creatieven en strategen mekaar niet vinden. Omdat ontwerpers alleen vorm-denken. Omdat bedrijven wel over inhoud nadenken, maar vaak vanuit het eigen perspectief. Gevolg: communicatie die over de hoofden gaat.

De verhalen van onze opdrachtgevers tot leven brengen, en zo mensen en organisaties met elkaar verbinden, dat is de kern van wat we bij thewritething doen. En dat doen we met kennis en met liefde. Het klinkt als een love story. En dat is het ook.

Eric Verheyden
the write zaakvoerder