Versterk de band met uw klant via een
e-zine of elektronische nieuwsbrief

Het internet maakt ondernemen makkelijker. Met een relatief beperkt budget bereikt u snel uw doelgroep.

Een elektronische nieuwsbrief of een ‘e-zine’ is een uitgelezen manier om klanten, prospecten en andere stakeholders op de hoogte te brengen van nieuws, een uniek aanbod of om kennis te delen.

Maar communiceren via het web vraagt een andere insteek dan via papier. Kort, krachtig en to-the-point, dat is de kern van een goede webtekst. Uw printmagazine zomaar online zetten, is dus geen goed idee.

Do’s & dont’s van een e-zine

Lezen op het web is intensief. Daarom is het belangrijk dat u rekening houdt met het gedrag van de webgebruiker. Zeker wanneer het gaat om overbevraagde doelgroepen. Zij moeten info snel kunnen scannen en de essentie overhouden. Zonder dat uw boodschap aan nuance of geloofwaardigheid inboet.

Een e-zine trakteert de lezer op hapklare stukken afgewisseld met diepgravende artikels, inhoudelijk gevarieerd en met sterke leesankers. Een goede mix van ‘need to know’ en ‘nice to know’ informatie is een must en natuurlijk doorstaat elke zin de toets van het externe perspectief: hoe maak ik deze boodschap relevant voor de lezer?

Voordelen van een e-zine:

  • u blijft onder de aandacht
  • u werkt actief aan uw imago
  • u creëert goodwill door kennisdeling
  • uw website groeit en trekt meer bezoekers aan

Mooi toch? Alleen, hoe begint u eraan?

Een e-zine schrijven vergt inspanning. En schrijven is niet meteen de hoofdtaak van uw onderneming. Bovendien kunt u die taak niet zomaar aan een werknemer overlaten.

Wilt u een goed geschreven elektronische nieuwsbrief of e-zine, contacteer ons voor een vrijblijvend voorstel.