Copywriting, een vak apart

Informatie vind je overal. Dikwijls moet je er niet eens naar zoeken. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap niet verdwijnt in de duizenden andere informatieprikkels die mensen dagelijks overspoelen?

Zonder omwegen naar het hoofd en hart van uw doelgroep, dat is copywriting. Voor uw website, brochure, jaarverslag of folder. Van A tot Z. Van A naar Beter. Van aandacht kopen naar aandacht verdienen.

Bedrijfsjournalistiek: de creativiteit van de copywriter, het gereedschap van de journalist

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, zeiden reclamegoeroes ooit. Want mensen lezen niet meer. Het moet snel.  Het moet KISS, simple & stupid. Je hebt drie seconden om je doelgroep in te pakken. Flits en weg. Het digitale tijdperk doet daar nog een schepje bovenop. De kick en de klik, het kan niet snel genoeg.

Beelden en kreten overspoelen de wereld, maar weinig beklijft. Communiceren is consumeren geworden. Schrokken eerder. Hap, slik, weg.

Bedrijfsjournalistiek verbindt

Maar het tij keert. Want hoe flitsender de beelden, hoe groter de behoefte aan rust. Aan inzicht en nuance. Aan duiding en diepgang. Aan woorden die werken.

Een pleidooi voor veel tekst? Integendeel. Wel voor een goed verhaal.

Verhalen zijn van alle tijden. Ze helpen betekenis te vinden in wat een organisatie, afdeling of medewerker doet. Verhalen inspireren en relativeren. Ze verrassen en zinderen na. Ze laten je verwonderd achter, met een glimlach en nieuwe inzichten. 

Schrijven is vertellen

Elke organisatie is een vat vol verhalen, maar kiezen is de kunst. Welke verhalen dienen je doel? Zijn ze authentiek en representatief? Hoe zetten ze mensen in beweging? …

Bij thewritething brengen we de verhalen van onze opdrachtgevers continu tot leven. Via print en digitaal. Voor externe en interne doelgroepen. Zowel B2B als B2C. Want een goed verhaal werkt altijd.

Ghostwriting: uw idee, onze pen

U hebt interessante dingen te vertellen. En die wilt u delen met de wereld via een boek, speech, column of artikel. Alleen, dat schrijven is er teveel aan.

Maak het u gemakkelijk en doe een beroep doen op de copywriters van thewritething.

Een goed verhaal werkt altijd

U levert de inhoud van uw verhaal via één of meerdere gesprekken of via ruw tekstmateriaal. Nadat we een goed beeld hebben van wie u bent en wat u wenst, verwerken we alle ingrediënten tot een story waarin alles klopt. Een story die leest als een verhaal uit uw hoofd, hart en pen.

Uw naam onder een sterk verhaal? Contacteer ons. En psst … het blijft onder ons.